Onze historie

De Lochemse Tafeltennis Club De Toekomst is alom bekend als L.T.T.C. De Toekomst. De vereniging is in 1952 ontstaan uit de voetbalclub Blauw-Wit. De vrouwen van deze club hebben de tafeltennisvereniging op 26 juni 1952 opgericht en zijn vervolgens competitie gaan spelen.

In de jaren 60 was de club niet meer actief, maar In 1967, toen Marcel Theunissen (†) in Lochem kwam wonen, ontmoette hij de toen nog in functie zijnde penningmeesteres, Wil Vorenkamp (†). Uit een gesprek bleek dat op dat moment de club niet actief was. Samen zijn ze in de weer geweest om alles opnieuw op de rails te krijgen, hetgeen gelukt is. Zodoende kon in 1968 weer met de competitie begonnen worden.

De vereniging heeft een eigen speelhal, welke op eigen kracht gebouwd is in 1984, waarbij de eerste steen is gelegt door W. Vorenkamp. In hetzelfde jaar is de A.L.T.C. (De para afdeling binnen de vereniging) opgericht door Iet Wissink (†), Erna Eilers en Bep Geverink.

Rolstoelvriendelijke accommodatie

Destijds is met de bouw van de Jan Wissinkhal rekening gehouden met para spelers. Het pand is geheel drempelvrij en er is een gehandicaptentoilet. In 2002 is de speelhal uitgebreid met onder andere een tweede speelzaal en extra opslagruimtes. De speelzalen zijn tijdens de officiële opening van de verbouwing en de festiviteiten rondom het 50-jarig jubileum (29 juni 2002) vernoemd naar mevrouw Wil Vorenkamp (de grote zaal) en Marcel Theunissen (de kleine zaal), twee personen die veel voor de vereniging hebben betekend.

In de hal vindt men naast 2 speelzalen, 3 kleedkamers en wc's ook een vergaderruimte, een redactionele/algemene ruimte, opslagruimtes en een kantine met bar.

In 2011 is de kantine opgeknapt en in 2014 zijn de speelzaal, kleedkamers en toiletten in het oude gedeelte van het clubgebouw gerenoveerd.

In onze tafeltennishal staan permanent 10 speeltafels opgesteld, waar de leden gebruik van kunnen maken. Dit betreft zowel competitiespelende leden als recreanten. Daarnaast beschikt de vereniging voor de para spelers o.a. ook over schuiftafels. Tevens wordt speeltijd voor hen gereserveerd, zodat zij kunnen trainen, maar ook wedstrijden en toernooien kunnen spelen.

Beknopte agenda
di 19 maart 09:30 uur