Van de bestuurstafel

Uw secretaris heeft tijdens de laatste ALV (25 oktober 2012) beloofd meer te zullen berichten over zaken die spelen binnen en buiten de bestuurskamer.

‘Bouw en beheer’ is een van de belangrijkste portefeuilles waarmee het bestuur de komende jaren intensief aan de slag gaat. Dat moet ook wel, want onze hal is nu bijna dertig jaar oud en steeds vaker worden we geconfronteerd met onderdelen en voorzieningen die schreeuwen om herstel, renovatie en/of vernieuwing. Voordat we het ene probleem hebben opgelost, heeft zich vaak alweer een ander probleem aangediend. Het bestuur vraagt dan ook om enig begrip en geduld.

Een voorbeeld. Vorige week bereikten ons klachten over een te hoge temperatuur in de kantine en daags erna over het uitvallen van de centrale verwarming. Jochem is onmiddellijk met een paar deskundige clubgenoten achter de oorzaken aangegaan. Uiteindelijk heeft hij professionele hulp van buitenaf moeten inhuren, wat hem nog meer kostbare tijd en onze vereniging extra geld heeft gekost. Wat bleek: in de kantine waren twee radiatoren opengedraaid die normaal gesproken dicht moeten blijven (en dan wil het in een volle kantine wel eens onaanvaardbaar heet worden) en in de grote hal was een schakelaar (waarvan zelfs de meest actieve leden binnen de vereniging het bestaan niet eens weten) omgezet.

Het heeft geen zin lang stil te blijven staan bij de vraag wie wat heeft gedaan. Meestal - zoals in het geval van het opendraaien van de radiatoren - doen leden dat met de beste intenties. Soms realiseert men zich echter totaal niet wat een dergelijke handeling voor consequenties heeft. Hoe dan ook: ga niet eigenhandig aan knoppen zitten draaien of aan schakelaars zitten. Of het nu apparaten en installaties in de hal, de doucheruimten, de kantine of in de keuken/achter de bar betreft. Overleg zaken en/of klachten eerst met mensen die zitting hebben in de bouw- en beheercommissie.

Een tweede, telkens terugkerend probleem is de schoonmaak van ons clubgebouw. Alles valt of staat op dat punt met de bereidwilligheid en de inzet van leden. Het aanstellen van een betaalde kracht, die alle rotzooi opruimt, die tussentijds schoonmaakt, koffie zet, een luisterend oor heeft etc. etc., zit er (helaas) niet in. Onze schoonmaakploegen zullen er daarom voor moeten zorgen dat de boel aanvaardbaar schoon blijft. De ene schoonmaakgroep - zo is ons inmiddels andermaal duidelijk geworden - functioneert beter dan de andere. Uw secretaris is bezig met maken van het schoonmaakrooster voor het komend voorjaar. De nieuwe leden zullen ook worden ingeroosterd, zodat enkele groepen meer man/vrouwkracht zullen krijgen. Schrijf zodra de nieuwe data bekend zijn, de keren dat je schoon moet maken in je agenda en regel als je onverhoopt op de desbetreffende ochtend of avond niet kunt een vervanger. Laat je groepsgenoten in ieder geval niet in de steek!

Jonn van Zuthem

« terug naar de nieuwsberichten

Beknopte agenda
di 29 november 18:00 uur
Jeugdtraining beginners
di 29 november 19:00 uur
Jeugdtraining gevorderden
wo 30 november 19:00 uur
Training mindervaliden
wo 30 november 20:30 uur
Recreatief tafeltennis
do 1 december 19:00 uur
Vrij spelen jeugd
vr 2 december 10:00 uur
OldStars tafeltennis
di 6 december 18:00 uur
Jeugdtraining beginners
di 6 december 19:00 uur
Jeugdtraining gevorderden