Heb jij een certificaat bedrijfshulpverlening en of het diploma cafébedrijf
Beste clubgenoten en ouders/verzorgers van jeugdleden,
Anno 2012 worden sportverenigingen geconfronteerd met allerlei wet- en regelgeving. Hielden bestuurders zich pakweg zestig jaar geleden nog voornamelijk bezig met de hoogte van de contributie en de prijzen van koffie en ranja, tegenwoordig moeten zij over aanzienlijk meer en ingewikkelder zaken beslissingen nemen. Van brand-, inbraak en aansprakelijkheidsverzekeringen en de aanschaf van een E1-gecertificeerde alarminstallatie tot en met het opstellen van een zogeheten ‘risico-inventarisatie & evaluatie’ en het benoemen van een ‘contact vertrouwenspersoon’.
Doorgaans kunnen wij een beroep doen op de expertise en de inzet van onze clubleden, in een enkel geval moet de professionele hulp van mensen van buiten de vereniging worden ingehuurd. De laatste tijd zijn er leden vertrokken en hebben we gelukkig ook weer een groot aantal nieuwe leden mogen begroeten. Van veel leden zijn wij redelijk op de hoogte van hun beroeps- en hobbymatige achtergrond en bekwaamheden, echter niet van allemaal.
Op het ogenblik voldoen we nog aan de eisen ten aanzien van de (eerste) hulpverlening en het beheer van onze kantine, in de nabije toekomst kan dat natuurlijk veranderen. ‘Besturen is vooruitzien’ en daarom is het bestuur op zoek naar clubleden of ouders/verzorgers van jeugdleden die in het bezit zijn van
een Certificaat Bedrijfshulpverlening
en/of
het Diploma Cafébedrijf (of een van de twee onderdelen Verklaring Sociale Hygiëne en het Certificaat Basisvakbekwaamheid Horeca).
Ben je in het bezit van een of meerdere certificaten, dan zouden we het zeer op prijs stellen als je ons dat laat weten.
Namens het bestuur van LTTC De Toekomst,
Met sportieve groet,
Jonn van Zuthem, secretaris
Hugo de Grootlaan 19
7241 HL LOCHEM
0573-459750