WSG2011 Team-NL terugreis en aankomst

Uitslapen was er in tegenstelling tot gisteren er niet bij. Om 05:45 uur stonden we klaar bij de receptie om te vertrekken naar het vliegveld. Na een tochtje van ongeveer 1/2 uurtje waren we op het vliegveld en konden we de koffers inchecken en de instapkaarten ophalen. Een klein probleempje deed zich hierbij voor: Tatjana was haar paspoort kwijt. Ondertussen checkte iedereen de koffers in. Ik zocht even met Tatjana in haar koffer en nadat ik ook de koffers ingechecked had haalden Michel (hoofd van de delegatie) en ik nogmaals de hele koffer en haar rugzak overhoop, dit zonder resultaat. We stonden op het punt naar de marechaussee te gaan voor een tijdelijk reisdocument toen we te horen kregen dat we de koffer met de Specal Olympicspas (die iedereen 2 weken om heeft gehad) konden inchecken. Bij de balie werd verteld dat Tatjana op dezelfde pas ook het vliegtuig in kon... een geluk bij een ongeluk. Tijdens het wachten bij de gate kregen we te horen dat op internet al rond ging dat het paspoort kwijt was, maar inmiddels ook alweer gevonden was??!! Dat laatste bleek dus niet te kloppen. Ook werd me hier verteld dat Tatjana wellicht weer ge-interviewd zou worden door SBS6 bij aankomst in Nederland.

Om 10:15 uur vertrok het vliegtuig om, na een vlucht met enige turbulentie, tegen 13:00 uur te landen op de Polderbaan. Vorige week heb ik, evenals de meeste leden van onze verenging een mailtje ontvangen over het onthalen van de spelers door een aantal leden maar heb de spelers niet ge-informeerd dat ze flink onthaald zou worden. Na de landing verwachtte ik nog problemen bij de douane vanwege het ontbreken van het paspoort, maar een douane heb ik (gelukkig) niet gezien. Nadat iedereen de koffers had en onderling afscheid werd genomen liepen we door de deur naar de uitgang.
Wat ik daar zag overtrof elke verwachting. Honderden mensen hadden zich met spandoeken en ballonnen verzameld om het team te ontvangen..

Hieronder waren ook maar liefst 26 leden cq supporters van onze verening aanwezig. Het was een zeer warm en emotioneel onthaal, waarbij ik niet alleen Linda weer zag, maar ook mijn ouders waren meegekomen. Er was een heuse bus (ter Doest) geregeld om de supporters te vervoeren en ook de spelers weer mee te nemen naar Lochem. Ook was er een hele delegatie van Groningse spelers, de trainer en een aantal supporters die Tatjana (evenals onze supporters) warm onthaalden.

Na het onthaal ging ik met Tatjana op zoek naar SBS6, waarbij ze ge-interviewd werd. Helaas is dit later die dag niet in de uitzending geweest.

Hierna vertrok iedereen van De Toekomst (met uitzondering van Linda en ik) naar de bus om weer richting Lochem te gaan. Aangezien ik de auto op Schiphol had geparkeerd gingen wij met de auto terug. De auto heeft het 2 weken stil staan geen goed gedaan aangezien er tijdens het rijden rare geluiden (van de achterkant) te horen waren (na verloop van tijd (in Lochem waren die er niet meer...)).

We stopten op de terugweg bij restaurant De witte berken aan de A1 nabij Laren (NH). Alwaar de bus met spelers was ge-arriveerd. Hier kregen we 2 koppen koffie en een consumptie aangeboden. Na deze stop vertrokken we naar Lochem. Onderweg had ik een paar maal telefonisch contact met een verslaggever van De Stentor (Gerwin Nijkamp) zodat hij met een fotograaf (Jan Houwers) bij de Jan Wissinkhal zouden komen op het moment dat we aankwamen, zoadat ze een een foto konden maken en de spelers konden interviewen voor een artikel welke de volgende dag in De Stentor zou verschijnen.

Tegen 17:45 uur waren Linda en ik bij de hal en werden enthousiast onthaald door Henry Oost die flink met de Nederlandse vlag aan het zwaaien was.

Even later waren ook de verslaggever en fotograaf er en enkele minuten daarna was ook de bus ge-arriveerd. Na de interviews en foto's en afscheid gingen de meesten naar huis. Een enkeling bleef nog even in de hal en keken onder andere even naar het jeugdjournaal waar de aankomst van Team-NL uitgezonden werd. Hierna gingen Linda en ik uiteindelijk ook naar huis.

Morgen (woensdag 06-07-2011) heb ik nog een dagje vrij om daarna weer aan het werk te gaan.

Hierna volgen nog de afrondende zaken (onder andere een landelijke huldiging, radio-interviews, een huldiging op het gemeentehuis, het afwikkelen van de resultaten van het Healthy Athletes Program, de foto's be- en verwerken, ism Rob van der Zee een DVD samenstellen en onkostenformulieren invullen), kortom: ik ben er nog niet helemaal klaar mee, maar doe alles graag.

Mirko Egbers

ps Op 6 juli kreeg ik een telefoontje van Natascha Bruers dat de paspoort in het hotel in Griekenland gevonden was. Na het doorgeven van het adres van Tatjana zou deze verstuurd worden. (Ruim een week later had ze haar paspoort weer.

« terug naar de nieuwsberichten