WSG2011 Team-NL van Cyprus naar Athene

Vandaag (24-06-2011) was een reisdag voor Team-NL. We gaan nu echt naar Athene. Om 08:00 uur was het alweer opstaan geblazen en om 09:00 uur gingen we ontbijten. Na het ontbijt gingen we de koffers inpakken en met al ons hebben en houden naar de receptie. Hier lieten we de koffers staan en gingen naar het tearras om groepsfoto's en teamfoto's te maken. Daarna vertrokken we richting het vliegveld en konden we meteen de koffers inchecken.

Vervolgens gingen we door de douane en hadden we nog even tijd om te shoppen.

Om 16:15 uur stegen we op om tegen 18:05 uur te landen in Athene. Alhoewel de planning was dat we meteen in de bus konden om naar de Nederlands ambassade te gaan, liep eea iets anders dan gepland en was het bij de organisatie niet bekend dat we naar de ambassade zouden gaan maar naar de verschillende hotels.
Na veel geregel konden we uiteindelijk toch instappen en kwamen we om 20:30 uur aan bij de ambassade. Na snel de koffers te hebben uitgepakt en iedereen met een willekeurige koffer bij de ambassade in de garage hadden neergezet werden we heel hartelijk verwelkomt door het ambassade personeel, de grotere sponsoren, de bekende nederlanders (Peter Faber, Nellie Cooman en Toine van Peperstraten en diverse familileden (waaronder Esther en Iet Wissink) in de achtertuin van de ambassade die met zoveel mensen helemaal gevuld was.
Esther en Iet kregen allebei van ons een Cypryotisch "schat"kistje met daarin 2 oranje pins. (pins zijn speldjes die bijna elk land heeft en krijgen de spelers om deze met elkaar te ruilen.

Na de begroetingen, hapjes, drankjes, een aantal woorden van de ambassade, sponsoren en het maken van een groepsfoto, gingen de coaches naar de garage om de koffers te sorteren.

Om 21:30 uur vertrokken we van de ambassade naar de diverse hotels. Wij, het tafeltennisteam, gingen naar Hotel Mare Nostrum waar we om 22:45 uur arriveerden. Gelukkig was op onze verlate komst gerekend en konden we (42 personen) meteen aan tafel.
Hierna kwamen de hoofdcoaches bij elkaar om oa de sleutels in ontvangst te nemen. Om 00:00 uur kon iedereen richting de kamer. Erwin en Geert gingen naar een kamer welke ze deelden met de Skeeler jongens (Nico en Gertjan). Marina en Tatjana vertrokken even later met de Skeelerdame (Jenneke) en coach (Teresa) per golfwagentje richting hun kamer (welke naast die van de jongens bleek). Tijdens het laatste stukje wandeling (over een slecht verlicht pad met en paar obstakels) miste Marina een afstapje en viel voorover met haar neus op de straat.
Meteen werd ik gebeld door Tatjana en was binnen enkele seconden ter plaatse om Tatjana (overstuur) op te vangen. Iemand had zich al over Marina ontfermd en binnen een minuut was ook de ploegarts Teun en een arts van het hotel ter plaatse.
Gelukkig leek eea mee te vallen en konden we Marina naar haar kamer brengen (ze had wel een hevige bloedneus en enkele schaafwonden op haar lichaam). Uiteindelijk kon ook ik naar de kamer waar bleek dat de 3 persoonskamer een 2-persoonskamer bleek. 1 van de 2 wielrennercoaches had inmiddels voor 1 nacht een 1 persoonskamer in het hotel kunnen regelen. Om 01:30 uur lag ik uiteindelijk ook op bed, maar kon moeilijk de slaap vatten wegens de hitte en de muggen. Dat ik niet de enige was die niet lekker kon slapen bleek wel aan de sms die ik van Tatjana ontving om 04:00 uur dat ze al een tijd buiten was omdat ze gek werd van het gesnurk van 2 personen op de kamer (ik kon niet anders dan haar mededelen dat ik op dat moment niets voor haar kon doen maar zou kijken naar een oplossing de volgende dag.... (een dag die om 06:00 uur zou starten).

Mirko Egbers

« terug naar de nieuwsberichten