WSG2011 Team-NL op Cyprus deel 2

Vandaag (23-06-2011) werd er zoals gewoonlijk weer gestart met het ontbijt. Hierna vertrokken we (in tegenstelling tot het geplande) naar de haven van Paphos. Bij de haven waren er onder andere oude overblijfselen van een verdedigingswerk.

Deze konden we (omdat we special olympics passen liepen) gratis bezichtigen. We moesten met een steile trap naar boven, hetgeen Marina wonderwel ook goed afging (met de hulp van Geert en Erwin).

Hier konden we oa vanuit de hoogte genieten de zee en de haven.
Na dit bezoek pakten we ff een terrasje en kochten we voor de Team-NL tafeltennis supporters die naar Athene komen (Iet en Esther Wissink) een aandenken om hen daarmee te verwelkomen in Athene (als alles meezit op de Nederlandse ambassade in Athene).
(Tatjana kocht ook een aandenken voor Joop Sinnige en zijn vrouw (die hopelijk ook aanwezig zijn op de Nederlandse ambassade)).

Hierna liepen we naar het puntje van het eiland om daarna weer richting de haven te gaan. Na nog enkele winkeltjes bekeken te hebben waren we (Marina, Erwin, Geert en Mirko) om 12:30 uur weer bij de bussen. (maar goed dat we om 12:30 terug waren, aangezien in 2 bussen werd verteld dat we om 12:30 terug zouden gaan en de bus waar wij op de heenweg in zaten was verteld dat we om 13:00 uur terug zouden gaan (bijna alle coaches waren tijdens het bezoek ge-informeerd over de gewijzigde vertrektijd, behalve de coach van...)).
We waren al even op zoek naar Tatjana en ik zag gelukkig net op tijd dat ze inmiddels in een bus zat die op dat moment vertrok....

Tegen 13:00 uur waren we weer terug bij het hotel en konden gelijk langs het lunchbuffet. Daarna was het voor de sporter lekker uitrusten (uit de zon) en konden de coaches van de sporters die in zuid athene in 1 hotel verblijven aan de gang met de kamerschikking. Team-NL heeft daar maar een beperkt aantal 4 persoonskamers en 3 persoonskamers (allen een 1 kamer appartement). Aangezien dames en heren gescheiden dienen te slapen waren we er na toch een hoop gepuzzel (1.5 uur) uit wie op welke kamer gaat komen (dit is echter een verzoek naar de organisatie en hotel, wellicht wordt eea nog gewijzigd). Voor zover het er nu uitziet slapen Tatjana en Marina bij Jenneke (Skeeleren) en coach Skeeleren (Teresa). Geert en Erwin slapen bij de skeelerbroers (GertJan en Nico) en slaap ik (Mirko) bij 2 wielren coaches.

Na deze bijeenkomst was er de hoofdcoachmeeting waarbij het programma van vrijdag 24 juni (de reisdag, het bezoek aan de ambassade en deels zaterdag (de openingsceremonie)) doorgenomen werd. Ook deze bespreking duurde een uurtje.

Hierna was het voor mij ook even "ontspanning" waarbij ik nog een aantal zaakjes kon regelen en nog even met Marina kon pootje baden in het binnen zwembad.. Hierna kon ik nog even de was doen en stond (evenals de anderen) om 19:00 uur klaar voor het buffetdiner.
Om 21:00 uur werden we verzocht om in de kelder van het hotel te zijn. Daar waren de teams uit de verschillende landen en waren er diverse speeches. Met name om de Cyprische vrijwilligers en de organisatie te bedanken voor alle gastvrijheid. Zoals gebruikelijk ging dit gepaard met de nodige cadeau's over en weer...

Hierna was er op het terras van het hotel tijd voor een praatje en was er live muziek (2 zangeressen) en werd er flink gedanst.

De tafeltennissers gingen op tijd naar de kamer, aangezien er toch ook hier een paar een beetje in de lappenmand liggen. (Tatjana word behandeld tegen de blaren op haar rug, Geert had hoofdpijn en Marina heeft last van diaree en een blaasontsteking (waarbij Marina en Tatjana goed bijgestaan worden door ploegarts Teun van Egmond)).

Mirko Egbers

« terug naar de nieuwsberichten